Добре познати лица от бизнеса, но и двама от най-известните българи са сред новите акционери във Volt Premium Taxi. Дял в компанията, която предлага пътнически превоз в София и други услуги с луксозни автомобили, са придобили футболната легенда Димитър Бербатов и актьорът Димитър Рачков, потвърди пред Money.bg съоснователят Огнян Попов.
Освен тях като акционери влизат Тодор Гигилев (един от основателите на водещата софтуерна компания Dreamix), Александър Алексиев (SAT Health), Александър Грилихес (сериен предприемач) и Илия Кръстев (управляващ партньор в A Data Pro и член на борда на AIBEST и БРАИТ).
След влизането на новите инвеститори капиталът на Volt Premium Taxi надминава 1,2 млн. лева. Управленската структура няма да търпи промени на този етап.
Пред Money.bg Огнян Попов обясни, че са се запознали с Димитър Бербатов покрай членството им в предприемаческа организация.
Макар точните параметри на инвестицията на бившия футболист да не са публични, съоснователят на Volt Premium Taxi е категоричен, че не става дума за символично участие: "Когато събирахме средства за увеличение на капитала ми хрумна, че би било страхотно да имаме и публични личности като посланици на бранда. Когато някой е рекламно лице, той рекламира и си тръгва. Когато имаш (като акционери) хора, които са сред най-известните българи, тогава се отключват много повече врати, доверието в бранда е по-различно - подобни хора са и собственици в компанията".
В официалната информация Бербатов е цитиран да определя Volt Premium Taxi като "една българска компания с европейски облик и амбиция", а Рачков заявява, че тя "дава стил отношение и промяна в ежедневието".
На фона на "звездните" инвестиции, таксиметровата компания се похвали с над 150 000 пътувания, повече от 60 000 регистрирани клиенти и привлечени над 400 фирми партньори в рамките на първата си година на пътя. Премиум услугата очевидно намира достатъчно пазар, тъй като до края на 2025 г. Volt се готвят да удвоят собствения си автопарк до над 60 автомобила.
Паралелно с това компанията отваря платформата си и за външни автомобили. Те трябва да са Mercedes или BMW модел след 2023 г. Ще носят брандинга на Volt Premium Taxi и към водачите ще има същите изисквания като към тези, които карат коли собственост на компанията.
По думите на Огнян Попов тази практика се прилага от всички водещи таксиметрови компании - както по света, така и у нас. До момента единственият вариант за шофьорите беше да плащат дневен наем.
Така очакването му е зелените премиум таксита по улиците на София до края на годината да стигнат 100 - като влизането на разпознаваеми имена като акционери според него ще мотивира повече водачи да изберат да работят за компанията.