Манията по луксозните пътувания преобръща туризма

Манията по луксозните пътувания преобръща туризма

Планирате ли на следващата си почивка да се поглезите с по-луксозно място в самолета? Планирате ли да се настаните в стая в петзвезден хотел? Има ли вариант за СПА или вечеря в луксозен ресторант? Ако разпознавате себе си в някой от тези варианти, то това значи, че вие сте част от така наречената група на амбициозни луксозни пътешественици. И за голямо потенциално разочарование на индустрията, вие вероятно надувате голям индустриален балон, който скоро може да не съществува.

Компанията McKinsey установи, че в момента хората с нетно състояние от между 100 000 и 1 млн. долара, представляват  35 процента от пазара с луксозни пътувания. През 2023 година те са похарчили 84 млрд. долара за луксозни почивки, като се очаква тази цифра да нарасне до 107 млрд. долара до 2028 година. Тази покупателна способност е помогнала в превръщането на луксозни пътувания от бляскава ниша в основен център за печалба, довеждайки до надпревара между авиокомпании, хотели, круизни линии, туристически компании и останалите да обслужват и завладеят този пазарен сегмент. Но какво се случва, когато икономическата несигурност внезапна връща интересите обратно на земята.

Помислете за причините, поради които толкова много хора с пари, но не с толкова, че да дадат 10 000 долара за нощувка, започнаха да харчат толкова много за почивки. До скоро имаше ренесанс на пътуванията. Дори, когато цените се повишаваха, американците продължаваха да повишават своите разходи за пътувания. Има и демографски ефект. Милениалите, които наложиха идеята да се инвестира в преживявания, а не във вещи, навлизат в своя основен период за харчене.


Може би по-малко се взема предвид културната промяна, която нормализира идеята, че всички пътувания трябва да са луксозни. В социалните медии манията по лукса е силно изразена. Туристическата индустрия откри маркетинговата сила на инфлуенсърите, подарявайки им екскурзии с частен самолет и луксозни вили, изпращайки незабравимо послание, че всеки, който спи в хотел от посредствена верига или седи в задната част на самолета или просто е неудачник. Стигна се до там, че дори в TikTok започна кампания за връщането към нормалната икономична класа.

Идеята за луксозната категория се разшири и това накара туристическите компании да инвестират. В момента сферата с луксозни места за настаняване се разширява с по-бързи темпове от тази на по-достъпните хотели. В самия връх на този диапазон, броят на хотелите, които таксуват средна дневна цена от 1000 долара или повече, се е утроил от 2019 година насам. Дори Airbnb се стреми да премине към луксозни хотели. През май дебютира нова услуга, която позволява на потребителите да резервират личен треньор или масажист като част от програмата на наетото жилище.

Американските самолетни компании увеличават броя на самолетите с премиум места. Някои от тях въведоха клас обслужване, който е между бизнес и икономическа класа. Евтините авиокомпании също са привлечени от привлекателността на луксозни опции. Виждаме допълнителни места за краката и добавяне на първа клас в компании, които до момента не са предлагали подобен вариант.

По-широките седалки, по-луксозните стаи и дори случайният масаж с горещи камъни може да не са достатъчни, за да привлекат пътниците, уплашени от потенциален спад и нарастващата негативност на Америка към останалия свят.

Според представителите на индустрията, спадът в последните печалби на сектора не е от голямо значение. През март Delta намали прогнозата за печалба и приходи, но след това настоя, че не вижда отслабване на премиум класата, От своя страна United обяви, че ще съкрати вътрешните маршрути поради слабото търсене, въпреки че резервациите на премиум кабини се е повишил спрямо предходната година.

Не е лудост да се мисли, че хората с голямо състояние ще продължат да резервират, дори и при затруднения на икономиката. За разлика от милионерите обаче, групата на амбициозните луксозни пътешественици не са в състояние да пренебрегват капиталовата си наличност. Много от тях биха предпочели да се преместят в по-ниска класа и да изберат достъпен хотел.

Индустрията никога не е била особено добра в мисленето отвъд момента. Само преди няколко години компаниите сериозно ограничиха маршрутите си, а след това бяха напълно неподготвени за възвърналото се търсене. След това бяха отново изненадани, когато оставаха празни места заради нисък интерес. При хотелите обаче отнема години за въвеждането на нов имот, дори и средата, която е довела до отварянето му да се е променила.

Добре е представителите на туризма да се поучат от това, което стана през последните няколко години и да преразгледат плановете си за разширяване на луксозната сфера. Икономическата ситуация може да припомни на тези, които обичат лукса, че едно пътуване е свързано с новите места и хора, а не задължително със скъпата дестинация. Компаниите, които предлагат подобни пътувания по достъпен начин, вероятно ще са печелившите в индустрията.


Последни

Lifestyle Новини

Оригиналната Hermès Birkin чанта ще се продаде на търг

Новини Хотели

Колко струва една нощ в най-скъпия хотел в света

Новини Хотели

Стартира нова българска платформа Bedandbreakfast.bg

Новини Ресторанти

Джейми Оливър отвори ресторант на яхтено пристанище в Черна гора

Новини Събития

Ориент Експрес организира пътешествие из Италия за любителите на трюфели

Новини Събития

Манията по луксозните пътувания преобръща туризма