Италианската модна група "Прада" финализира сделката за закупуване на "Версаче", след като договори отстъпка от над 200 млн. долара, подпомогната от войните на Доналд Тръмп с митата. В резултат на това ще се създаде компания с приходи от над 6 млрд. евро, която ще може да се конкурира напълно с гиганти в бранша като френските конгломерати LVMH и Kering, съобщи Би Би Си.
Собственикът на "Прада" и "Версаче" - "Капри Холдингс", ще обяви сделката на стойност около 1,39 млрд. долара още днес. Хора отвътре казват, че сделката е била договорена при цена около 1,6 млрд. долара. През последните дни обаче тя беше преразгледана заради сътресенията на пазара и трудната ситуация, в която се очаква да поставят американските мита бизнеса на "Версаче".
Според "Файненшъл таймс" главният изпълнителен директор на "Капри" Джон Идол е в Милано, за да уточни подробностите със семейство Прада.
След обявяването на новите мита от Тръмп цената на акциите на "Капри", която притежава и марките Jimmy Choo и Michael Kors, спадна с повече от една трета. Това намали общата пазарна стойност на групата до 1,5 млрд. долара.
Първоначално "Капри" поиска 3 млрд. долара за "Версаче". Втората спънка беше бъдещето на творческия директор на "Версаче" Донатела Версаче, но тя напусна поста си през март. На нейно място беше назначен Дарио Витале, директор по дизайна на Miu Miu, една от марките на "Прада груп".
Неотдавнашните пазарни сътресения и спадът в цената на акциите на "Капри" едва не провалиха сделката, но страните все пак успяха да постигнат споразумение - въпреки че при продажбата "Версаче" ще струва по-малко от сумата, която "Капри" плати за марката през 2018 г. Тогава я купи от семейство Версаче за 1,83 млрд. евро.
Марката "Версаче" пострада от политиката на "Капри" да лицензира много от продуктите на трети страни, включително Luxottica и Euroitalia. Продажбите на "Версаче" спаднаха с близо 11% през последното тримесечие и в момента марката работи на загуба.
Новото ръководство ще трябва да съживи марката, като я направи по-привлекателна за новото поколение потребители на луксозни стоки.
Базираната в Ню Йорк "Капри" отдавна иска да продаде "Версаче" и проявява интерес към потенциални купувачи на луксозната марка обувки Jimmy Choo, която "Капри" придоби за 1,35 млрд. долара през 2017 г.
В момента "Капри" има доста проблеми както с приходите, така и с рентабилността, тъй като марките в портфолиото ѝ губят своята популярност на фона на глобалния спад в луксозния сектор.
Резултатите на Michael Kors, на който се падат около 70% от приходите на групата, също не са обнадеждаващи. Според анализаторите сделката ще позволи на "Капри" да се съсредоточи върху трансформацията на марките и намаляването на дълга.