Да влезеш в глобалната дизайнерска централа на General Motors е като да се върнеш назад във времето. По-голямата част от архитектурата и интериора в стил „модерен мид-сенчъри“ остават непроменени още от откриването на комплекса през 50-те години.
Огромният технологичен кампус е построен във време, когато автомобилният гигант от Детройт е доминирал. Това е т.нар. „златна ера“ на GM, в която луксозната марка Cadillac води като „стандарт в световен мащаб“ — преди десетилетия на спад в пазарния дял в САЩ заради засилената конкуренция от BMW, Mercedes-Benz, Lexus и други.
Президентът на GM Марк Ройс не е бил жив по онова време, но често се връща към него, тъй като той и неговият екип методично наблюдават възраждането на Cadillac, който се стреми да възвърне статуса си на американска луксозна икона.
Исторически, основният конкурент на Cadillac в САЩ е луксозната марка на Ford – Lincoln, която продава около една трета от автомобилите, които Cadillac реализира на вътрешния пазар. В последните години конкуренцията се засили и от марки от Германия, Япония и Южна Корея, както и от електрическите Tesla и Lucid.

Луксозният автомобилен сегмент е от ключово значение за производителите. Тези коли носят по-голяма печалба и се възприемат не само като транспорт, но и като символ на статус.
Ройс ръководи всички продукти и марки на GM, но винаги е проявявал специален интерес към Cadillac, който има четвърти лидер от 2015 г. насам. Хора, близки до марката, го описват като закрилник, защитник и дори духовен лидер на Cadillac.
Въпреки че не всичко е вървяло по план – включително проблеми с продажбите в Китай и електрическото производство – марката остава вярна на стратегията си от последното десетилетие за засилване на имиджа си.

Първият модел от новата стратегия – електрическият Lyriq – се появи през 2022 г., но истинският връх е уникалният Celestiq на стойност $300,000, който GM в момента „презарежда“ с подобрен софтуер.
В миналото GM се фокусираше върху обема, а не върху стойността – подход, който често пречеше на Cadillac. Днес марката се стреми да предлага стойност чрез уникални, луксозни модели. На пример, Cadillac отказа да създаде версия на средноразположения Corvette, за да не компрометира новата стратегия.

Celestiq е ръчно изработен в технологичния център на GM и въпреки първоначалните закъснения в производството, първите доставки се очакват до средата на 2025 г.
Wall Street започва отново да обръща внимание на Cadillac, тъй като марката показва ръст – 18% увеличение на продажбите през първото тримесечие на 2025 г., с най-високи средни цени досега – $77,900.
Ройс потвърждава, че Китай и Европа остават важни пазари, макар и с променен подход. Марката планира завръщане и в Европа, след като GM се оттегли от там през 2017 г.

Въпреки че Cadillac все още не е лидер по продажби – на пето място в САЩ и седмо в света – според ръководството успехът не се измерва само в бройки.
„Когато казваме, че Cadillac е „стандартът на света“, това не е статично понятие“, казва Джон Рот, настоящият ръководител на марката. „Всеки ден тази летва се вдига.“