Диамантите вече не са символ на лукс

Диамантите вече не са символ на лукс

Глобалните технологични промени влияят върху поведението и ценностите на младите поколения, включително и върху възприятието им за лукса. Това води до устойчив спад в търсенето на диаманти в световен мащаб – тенденция, която вероятно ще се запази дългосрочно, коментира анализаторът от инвестиционната компания "Финам" Алексей Калачев пред РИА Новости.

Международната корпорация De Beers, която е една от най-големите компании за добив на диаманти в света, намали производството си на диаманти през първото тримесечие на 2025 г. с 11,5% на годишна база до 6,075 млн. карата. Продажбите ѝ на необработени скъпоценни камъни намаляха с 3,2% до 4,715 млн. карата, а приходите от продажби спрямо същия период на миналата година спаднаха с внушителните 80%, до 520 млн. долара.

"Глобалните тенденции, свързани с промяната на технологиите, променят поведенческите стандарти на новите поколения млади хора, променят отношението им към лукса и дори самото понятие за лукс. И ако това наистина е така, то ще бъде още за дълго време", обяснява Калачев, отговаряйки на въпрос какво могат да покажат финансовите резултати на корпорацията за тенденциите на световния пазар на диаманти.

Според експерта, резултатите на De Beers показват дълбоката криза, в която се намира световният пазар на диаманти. Той отбелязва, че до март цените на шлифованите диаманти са достигнали многогодишно дъно. Макар че някои представители на бранша говорят за забелязващи се първи признаци на възстановяване на пазара на диаманти, засега това е почти незабележимо, смята анализаторът, цитиран от money.bg.

За година стойността на диамантите е намаляла с около 11,1% – на 24 април миналата година индексът беше 107,10 долара за карат. От пика си през март 2022 г. индексът на цените на скъпоценните камъни е спаднал с почти 40%.

През миналата година De Beers намали цените на повечето от стоките си от областта на разкоша с 10–15%, съобщи Bloomberg тогава. Това беше първото голямо намаление на цените от началото на 2024 г. насам и исторически най-големият годишен спад, отбеляза агенцията.

 


Последни

Lifestyle

Индия вдъхнови Фарел Уилямс за новата мъжка колекция на Louis Vuitton

Lifestyle

Светът впери очи във Венеция

Lifestyle Новини

10 години в Balenciaga: прощална изложба в чест на Демна Гвасалия в Париж

Lifestyle

Съзвездие от арабски инфлуенсъри в София за ревюто на Уалид Атала

Новини

Как Louis Vuitton облече мъжете за пролет 2026

Lifestyle Новини

Килиан Мбапе в ревю на Dior